måndag 25 december 2006

Juldagen. Har avslutat den 3e julmiddagen och håller på att spricka. Har käkat gratäng, korv, köttbullar, korv och korv... och ännu mera korv, med väldigt mycket senap. Stark senap. På julbordet i Varberg hemma hos Wennberg/Eliassons har vi "knärullad senap", eller sneknullad som vi brukar kalla den. Jag vet inte riktigt varför... spelar inte så stor roll. Den är i alla fall jäkligt god. Den kändes starkare i fjol, det spelar heller ingen roll. Jag vet i alla fall att den står på julbordet när jag kommer tillbaka till gamla Varberg, gamla trygga Varberg. Det känns bra . På onsdag rullar jag tillbaks till Stockholm. Då fyller jag år... lite för många sådana faktiskt. Jag brukar mörka det lite lätt. Men inte i år. Då får det bli lite fest. Det har jag nästan lovat "redaktörn".

1 kommentar:

Anonym sa...

Den godaste senapen som finns. Kommer från Senapsfabrikören