torsdag 29 mars 2007

2-1!

Va fan hände? Efter en fantastisk uppladdning med chips, öl och tankar på alper om nåt år så skiter det svenska spelet på sig helt och hållet. Danmark nästa... BORTA. Hur fan ska det gå? Figge hjälp! Är du dansk eller svensk? Alexandersson är i alla fall allsvensk. Det är jag säker på. Chippen spelar i Roma. Det är jag oxå säker på.

Är det sommar eller vinter? Det har jag ingen aning om. Förvår kanske. Denna årstid som är så fantastisk. Där uteserveringarna kommer fram. Jonne skickar korta konkreta mess "öl?" runt lunchtid. Jag skriver "blir det utgång?" Jonne svarar "det kan du ge dig faan på". Då vet man att våren är på gång. När man har alldeles för mycket kläder på dagen och för lite på kvällen. När folk får på sig sina solglasögon. För av nån jävla anledning verkar det ju vara tabu att bära solglasögon på vintern i Sverige, även om det är strålande sol. Jaja, skit samma. Nu är det snart sommar. Nu åker vi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nästa gång tänker jag bara skicka ett "?". Då räknar jag med att du fattar vad jag menar. /J

Figges Blogg sa...

Jag är svensk. Men igår blev jag en besviken svensk. Vilket fittspel. Jag ångrar att jag avsatte tid i de drygt 90minuterna!
Svennis were art thou?