torsdag 1 mars 2007

John, en sjuk man

Han ligger hemma i sängen och är sjuk, som bara en man kan vara. Jag undrar vad han gör just nu där han ligger och vrider sig i krämpor och slåss mot sina febertoppar likt en stridslysten tupp. Han funderar nog över livet... - Tänk om jag dör nu... Jag behöver kärlek... Jag är sjuk, och man. Han kanske ser på 1286e avsnittet av "24" - Jack Bauer, en hjälte med förkärlek till tortyr. John kanske äter glass. det får man om man är sjuk. Han kanske onanerar? En sjuk man är det synd om. Vi är veka i det tillståndet. På kontoret frustar och hostar alla. Det är sjukdom i lokalerna. Kan nästan känna lukten av det elaka influensaviruset som bara längtar efter att greppa mig i sina otäcka klor. Nästan alla på redaktionen har haft det utom jag. Jag åker till Cypern på Söndag och börjar bli smått hypokondrisk. Gör det inte lite ont i kroppen? Är jag inte liiite svullen i halsen? Kanske inte. Peppar peppar, ta i trä och all annan skit... vad som helst... Jag hatar att vara sjuk.
John min vän. Bli frisk snart, så kan vi gå på restaurant och rulla hatt!

Inga kommentarer: