söndag 20 maj 2007

Sickness

Imorgon börjar jag jobba på ett sjukhus. Dokumentera livet på ett sjukhus. Jag har aldrig legat inne på sjukhus någongång. Bara korta besök tillsammans med andra som har varit sjuka, eller att jag själv haft lite ont i halsen eller behövt sy ett par stygn. Det ska bli spännande... lite otäckt. Vad kommer jag att få se. I min lilla skyddade verkstad har jag aldrig sett ett lik t.ex.
Det bästa med allt är att jag kommer att jobba med Jonne... John från Traneberg. Det kan bli en bra resa. Undrar om vi får gröna eller vita kläder under operation?

Blev väldigt sugen på att se om "Riket" just nu. "Danskjääävlar". Ernst Hugo presterar big time. Och när Udo Kier (mycket underskattad skådis som är rätt lik Kungen i vissa filmer) växer upp till ett stort missfoster är galet kul.

Om jag måste lista tre sjukdomar vars namn låter som om de gör jävligt ont, skulle det bli:

1. Tarmvred
2. Pungbråck
3. Benröta

Inga kommentarer: