lördag 16 juni 2007

Alltid sol på Göta Ark

Maria ringer. - Johan, det är ju ingen sol på medis serveringar.
- Nähä, men gå till Göta Ark då, säger jag.
- Va fan är Göta Ark.
- Du vet där... typ till höger om minutenautomaten som ligger till höger om 7-eleven.
- jaha, okej?

Denna konstiga resturang som ligger så konstigt till. In genom en snurrdörr, igenom nåt kontorslandskap. Och sedan uppenbarar sig en konstant solig uteterass. På Göta Ark kan man sitta i lugn och ro. Sippa på sitt rosé. Ha det rätt skönt. Folket kommer aldrig att trängas för att få en plats i solen på Göta Ark. De bestämdes redan när de döpte sin krog till Göta Ark. Tänk att varit med och lyssnat på hur snacket gick när de skulle bestämma namn. Var dom fulla? Höga? Lekte dom tvärtom-leken? nu påstår jag inte att det är bättre att ha ett bajsnödigt coolt namn på ett ställe. Jag funderar bara på hur de tänkte. Jag vet att jag inte kan beställa en Ljungrensk "dragons kiss" på arken. Men rött, vitt, rosé, öl, bakad potatis och toast skagen kan jag beställa. I lugn och ro... på arken. Göta Ark... Det kanske inte är så illa ändå. Dom kanske driver med mig. Det kanske är helt genialt. - Följ med på en afterwork på Göta Ark. Så jävla rätt och ostekigt. 2006 pillade Akander, Tina, Oudhuis, jag och några till i oss 52 öl där nån söndagseftermiddag, bara sådär. Då trivdes vi i solen... uppenbarligen. Det var vår första dejt. Jag och arken.

1 kommentar:

Wille sa...

Arken rules! :)