söndag 2 september 2007




Det här är jag. Jag är sju år gammal och har precis börjat lekis. Jag sitter på golvet i skräddarställning och bygger med klossar. Jag gillade rymdlego och Märklintåg. Jag tyckte om att klättra i träd och jag gillade traktorer. Jag tyckte att tjejer var äckliga, och töntiga. Jag hade aldrig betalt restskatt. Jag hade aldrig blivit sviken av någon jag älskar. Jag hade aldrig varit bakfull. Jag hade aldrig varit på begravning. Livet var bekymmersfritt och varje år kändes som en evighet. Jag längtade till jul. December var årets längsta månad. Varje lucka jag öppnade på adventskalendern var ett steg närmare årets bästa dag. Jag längtade efter tomten även om jag visste att han inte fanns. Jag längtade efter att fylla år... att få bli ett år äldre. De vuxnas värld var en annan värld, ogreppbar och ljusår bort. Att leka var det bästa som fanns...

3 kommentarer:

Figges Blogg sa...

Så oskyldig.

Anonym sa...

det var tider det! men jag funderar på varför du var sju när du gick på dagis och inte sex. petitess kanske, men ändå min fundering. eftersom du är född sent så borde du ju vara yngst och inte äldst. annars väldigt söt.

Anonym sa...

Så söt, vackra ögon