torsdag 1 november 2007

Musikaldags

Idag ska jag på Starlight Express. Det är någon form av musikal som utspelar sig på is (eller så har dom rullskridskor). De medverkande har på sig lustiga kläder också, det är allt jag vet.

Att arbeta med TV betyder ju att man utnyttjar gratisevenemang då och då. Detta är just ett sånt "då". Hade jag betalat 500:- Det tror jag inte. Hade jag överhuvudtaget vetat om att detta spektakel är på Globen i dagarna tre? Det hade jag nog inte kunnat undgå.

Musikaler är verkligen en kulturyttring som jag har noll koll på. Däremot vet jag naturligtvis att Andrew Lloyd Webber är något av ett geni i musikalsammanhang.

Men som alltid... jag älskar äventyr. Jag kommer att gå dit med ett öppet sinne. Är det bra kommer jag att hylla. Är det dåligt kommer jag att totalsåga. Sån är jag.

Vem vet - jag kanske rent av älskar musikaler utan att veta om det. Men det tvivlar jag på...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kommer att omvändas idag. Tro mig.

Anonym sa...

Att hylla musikal är aldrig ok Johan.
Även om man i sina mörkaste mest sorgliga stunder möjligtvis medger, mot sin vilja, smak och livssyn att man för ett ögonblick tyckte det var bra så ska man tala väldigt, väldigt tyst om det.
Vissa saker kommer, hur gammal, mogen och tillfreds man än blir, att alltid vara oerhört pinsamma.
Att gilla musikaler ligger högt på den listan.
Martin