fredag 21 december 2007

"Att unna sig"

Jag upplever en hatkärlek till ordet "unna". "Att unna sig" något är ett härligt uttryck men samtidigt så jantelagsskitnödigt. Hur som helst bestämde jag mig igår eftermiddag för att unna mig saker resten av dagen. Jag gjorde helt enkelt torsdagen den 20/12 till "unnardagen".

Det började med att jag kände för att unna mig en resa. Avkoppling är ett av livets stora. Och att inte unna sig livets stora saker känns ju dumt. Jag unnade mig helt enkelt en resa till västafrika efter nyår, det kändes bra.

Efter det kände jag att jag borde unna mig en behandling av nåt slag. Det blev en ansiktsbehandling på Axelssons spa kl.19. Det var riktigt bra. Välunnat kan man säga.

21.00: Smygläsning av nya nummret av "Bon" uppe i PUB 3an, kombinerat med obegränsat utbud av kombinerad gratisdricka och shopping. Att unna sig gratis alkohol kanske låter konstigt. Men jag unnade ska ni veta... jag unnade mig. Och att servera vin, öl och champange i ett klädlandskap är ju faktiskt genialt, både för försäljaren och konsumenten. Word PUB... WORD!

När klockan var runt elva kände jag mig helt färdigunnad och komplett. Avslutade med att unna mig en fet jävla burgare i korvmojen på Hornstull. Ett värdigt slut på en värdig dag.


Jag unnar mig gratisöl samtidigt som jag shoppar... Genialt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

MYSFARBROR.

Anonym sa...

Haha, jäkligt bra. Jag borde också unna mig mer.
God jul och unna dig en härlig semester

Figges Blogg sa...

Wennberg är Unnabombaren.
Livsnjutaren bland livsnjutare.
Bra unnat.