måndag 17 december 2007

Hund.

Igår var jag på hundutställning som pågick under helgen i Älvsjömässan. En mycket skruvad tillställning med 10000 hundar och dess hängivna ägare. Det var så många intryck så jag punktar upp några tankar som slog mig under dagen istället.

- För att ni inte ska tro att min svenska är svajig vill jag först klargöra att hundmänniskor inte använder någon böjningsform på "hund" om det inte är absolut nödvändigt. Ungefär som en gynekolog (penis, pung).

- Hundmänniskan kan hund. De lever, äter, sover och pratar enbart hund. Tro inte att du kan komma som ickehundmänniska och påstå något om hund. De kör över dig. Hund är deras religion.

- Hundmänniskan pratar mer med sin hund än med sin medmänniska. Pratar hundmänniskan med medmänniskan pratar de om hund.

-10000 hund(ar) i samma lokal luktar otroligt fränt och illa. Tur att det inte regnade, blöt hund hade stuckit ännu värre i näsan.

- Jag gjorde mig lite fin, tänkte att "jag ska ju ändå på utställning". Hundmänniskan klär sig i friluftskläder... rejäla friluftskläder, ungefär som att de ska ut på hajk. Nu i efterhand förstår jag syftet med det. Hund är inte som oss och kissar/bajsar på toaletten. Hund kissar och bajsar var de vill. 10000 hund(ar) blir mycket spillning.

- Hundmänniskor är i regel fulare än andra hängivna, ex inredningsintresserade (snälla ge mig ingen skit för detta). Jag var nämligen även på inredningsmässan.


Jag tittar nyfiket när hundmänniskor gör något med hund. Här går de runt i en ring och hoppas att hund ska vinna en medalj som de sedan kan hänga upp på väggen. Hund belönas med hundgodis.


Några av delikatesserna hund kan avnjuta - hjortpenis och lammstrupe... mmm...

8 kommentarer:

Anonym sa...

En oxpenis är alltså värd 10 kr. Vad är en människopenis värd som oftast (tyvärr) är mycket mindre?
- Tina

Anonym sa...

Hund! Hahaaaa!

Jag hoppas att du köpte penis.

Die Quelle sa...

Ja jösses. Vill man bli avskräckt för hundar och hundmänniskor så kan man absolut besöka en sån där mässa. De är fullständigt galna, utställningsmänniskorna. Jag hoppas, och tror, att vi andra hundägare är lite vettigare.

Wennberg sa...

Det är jag helt övertygad om.

Anonym sa...

Vad gjorde du där Johan?
Martin

Redaktör Slätt sa...

Detta är min arvelott i livet! Jag ska fan bli en sådan hundägare som åker land och rike runt i fleece och vindtåligt material.

Eller så är det tur att den där kennelklubben inte godkänner pitbulls. På fredag kommer krabaten, han ska få ordning på mitt grannskap. Inga fler ungar ska skrika, inga fler ska klaga på mina fester. Det är jag som ska styra mitt kungadöme, med hund.

Figges Blogg sa...

Tina ger de kanske bästa kommentarerna av alla.
På alla bloggar.
Jag har bara funnit två, men de är geniala.

Godiva sa...

Oväntat inlägg, undrar också vad han gjorde där, egentligen?

Så redaktör Slätt skaffar pitbull, roligt!

Ett annat sätt att slippa Kennelklubbens kramar är att skaffa pitbullkorsning, det är nog det enda som står lägre på deras rasrangordning.

& jag undrar vad köttfabrikanterna gjorde med djurpenisarna innan de kom på att de kunde torka/röka dem och sälja som hundgodis?