torsdag 6 december 2007

Hur svårt ska det va?

Jag ringer Glocalnet för att säga upp mitt internet/telefonabonnemang, men har fortfarande kvar det. Hur fan gick det till?
Efter drygt tio minuters väntetid kommer jag fram. Mannen som svarar ifrågasätter mig stenhårt:

- Varför byter du till COMHEM, är du missnöjd med oss... vad är fel?
-Ehh jo, vi har bara bestämt att det blir skönare att ha allt samlat hos en leverantör.
- Hur tänker du nu. Det blir dyrare för dig... COMHEMs telefoni är uråldrig... strular mycket... bla bla bla...

Så här fortsätter samtalet och karln på Glocalnet ger sig inte. Han totalmanipulerar mig. Här sitter jag nu som ett fån, med öppen mun. Fortfarande med mitt sura Glocalnetabonnemang som jag VET är dyrare för mig, som jag VET inte är bättre än COMHEM. Varför lägger jag på luren utan att ha fått sagt upp det? Jag minns att jag avslutade samtalet med:

- Tack då!

Tack för vad? Det som hände sen var att jag ringde Tina på jobbet och bad HENNE ringa och säga upp det. Jag orkar inte försvara mitt onda val av COMHEM en gång till. Det är inte min bag att säga upp abonnemang har jag kommit på. Det är inte första gången jag misslyckats. Jag har däremot lyckats förlänga ett abonnemang.

Lycka till Tina. Ta den jäveln nu. Kör över honom med din rappa tunga. Stick din verbala kniv i hans köpta Glocalnethjärta. Jag håller tummarna!

5 kommentarer:

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

hör av dig om hon misslyckas. jag är rätt bra på det där. ;-)
kul att du kommenterade på min blogg. det känns som att vi är ett litet gäng som läser varandras bloggar dagligen nu. intressant det där. att läsa om en person som man inte ha en enda koppling till mer än att läsa den personens blogg.

mer sånt!

Anonym sa...

Johan. ALLT ÄR BÄTTRE ÄN COMHEM!!!!
Byt inte. Betala mer och var glad.
Martin

Anonym sa...

Men herregud det gäller att inte vara karaktärssvag i sådana här stunder. Tina kan ju inte alltid komma och rädda dig.

Göte Børge sa...

Låter som dom går samma kurser som mina kompisar på danska Sonofon. Jag hade en sådan svängom med dom och fast att jag berättade att vi flyttat ut ur landet, stängt alla dörrar och hatade både Sonofon och hela jävla Danmark så sade hon bara -men ni kan ju alltid ha kvar ett passivt abbonemang om ni skulle flytta tillbaks någon gång...

Wennberg sa...

Ja! I sådana här fall är jag karaktärsvag. Jag är livrädd för folk i telefon.

Jag kanske skulle fundera på ett passivt abbonemang Göte...