onsdag 19 december 2007

Nästa års stora vad.

Den stora diskussionen under gårdagens middag på Copperfields handlade om att kasta saker rätt upp i luften. Detta resulterade i ett gigantiskt vad.

Jonne ska någon gång nästa sommar bevisa att han kan kasta en biljardboll 15 meter upp i luften. Rasmus och Kalle är övertygade att han kommer att misslyckas och slog vad om en ansenlig summa pengar.

Rasmus argument: Biljardbollen bromsas upp 8,9 meter per sekund om du kastar den rakt upp i luften. 10-12 meter skulle kunna funka, men 15... nej! (han är KTH utbildad)

Jonnes argument: Hur jävla svårt kan det vara. Och att han har en bra kastarm sedan vattenpolotiden.

Det kommer alltså att bli en tuff försäsongsträning innan det blir upp till bevis. Jag föreslår att vadet avgörs en lördagseftermiddag på en trevlig plats i gräset med öl och grillar någon gång i juni. Det blir mycket spännande att följa utvecklingen i detta drama.

Till vänster kan du rösta om du tror Jonne fixar det eller inte.

7 kommentarer:

Wille sa...

Klart han fixar det, tror fan till och med jag hade fixat det! :)

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Jag tror på Jonne. Han är min idol.
/Klaus

Die Quelle sa...

15 meter är drygt 5 våningar. Kan han kasta en biljarboll över ett femvåningshus så borde han flytta till Afrika och bli negerkung

Anonym sa...

Det här med att vara negerkung i afrika har jag redan gjort. //Jonne

Anonym sa...

ledsen jonne, jag tror inte du fixar det.

10 meter, lätt som en plätt.
Men 15 är högt.

Anonym sa...

Jag tror på Jonnes vattenpoloarm.

Figges Blogg sa...

Jag tror på Jonne. Han är en naturkraft.