söndag 2 december 2007

- Ser rätt bra ut, eller hur?



Vi ska naturligtvis vara glada att slippa grupp C. I alla mästerskap finns en "dödens grupp". Men denna grupp är mycket mer. Det är ond bråd död, det är digerdödens grupp. Frankrike, Holland och Italien i samma grupp kommer att bli fantastisk underhållning i sommar. Starka känslor, massor av gula kort, matcher att minnas. Men tack tack tack fotbollsgud att vi slapp den.

Nu blev det istället grupp D. Till en början tyckte jag att det kändes jobbigt. Men ju mer jag tänker på det, ju mer positiv blir jag.
- Klart vi ska gå vidare från den här gruppen.
Det tycker jag vi kan kräva av ett svenskt landslag.

Det kommer att bli målsnåla, tråkiga och tillknäppta matcher i vår grupp tror jag. Men både Ryssland och Grekland borde vi kunna få hål på. Om inte annat kan vi tråka ut dom och avgöra med spetskompetens om nu det långe levererar vad han är kapabel till. Spanien blir naturligtvis svåra. Men en neutral plan är alltid en neutral plan.

Vi går vidare från gruppen!

Inga kommentarer: