fredag 22 februari 2008

Vem är dom?

- Dom säger att det är farligare med cola light än vanlig cola.
- Dom säger att man inte ska bada direkt efter maten.
- Dom säger att man bör äta ofta, fast mindre portioner.
- Dom säger att man får hemorojder om man sitter stilla för mycket.

Vem är den där dom som alla pratar om, som tycker så mycket hela tiden?
- Ge dig till känna!
Annars kan man ju alltid skylla på den där dom när man inte har belägg för vad man pratar om eller bara vill verka påläst och duktig.

Undrar om dom är polare med man... det undrar man ju?

9 kommentarer:

Louise sa...

Hahaha. :D Jag gillar dig! Du är rolig! ;)

Maria sa...

Det tror jag dom är, och så är dom släkt med "folk".
"Folk" är ju de där andra, med dåligt omdöme, som gör saker man själv aldrig skulle fundera på att göra.
Och sen har jag hört att "nån" är ingift också. Och har jävligt fullt upp med allt som "nån" ska göra hela tiden..

Wennberg sa...

Precis Maria. Den där "folk" är ju en jobbig jävel.

Anonym sa...

...jag tror att DU är en av DOM!

Wennberg sa...

Möjligtvis "Don" som i Corleone

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

De andra? Som i LOST kanske?

/Tyskungen

Anonym sa...

Näpp. Kommer inte på något smart att skriva. Men när jag ändå är här kan jag ju meddela att jag läst och gillade inlägget

Anonym sa...

Dom de Lousie, såklart.

Akander

Söderberg sa...

bra sagt