lördag 12 april 2008

Det här är faktiskt helt sjukt


Det här är bibliotekarien Inger, 57. Hon snickrar på sin egen likkista. Gillar att pyssla. Inger ska måla kistan med färgen "engelsk röd", en färg Inger har gillat sen hon såg den på ett par skåpluckor hos en bekant. När kistan är klar ska sedan hennes barn dekorera den.

- Vanliga kistor är ju så tjusiga. Men jag är inte tjusig, så jag tycker inte att jag passar i en sådan kista. Jag passar bättre i en vanlig, enkel, fyrkantig trälåda, säger hon till Expressen.

Observera den lilla bilden uppe i högra hörnet där Inger provligger sin kista.

12 kommentarer:

Wille sa...

Fan, den där var ju helt klart bäst idag. Nu känns det inte som om jag kan blogga mer idag bara för det. Kanske...

Anonym sa...

man blir ju helt likblek.

Lagerström sa...

Har inger rösträtt?

undrar "orolig"

Kaos-Anna sa...

Jag läste också.
Tänkte blogga om det.
Men du hann före.

Kaos-Anna sa...

Du kommer!

http://annaskaos.blogspot.com/2008/04/bloggtrff.html

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Wennberg:
Fick du ångest och självcensurerade bort ditt förra inlägg? Det var antagligen bland det roligaste jag någonsin läst. ;-)

/Klaus

FinaTina sa...

Ja, vad hände med det? Det var hysteriskt roligt att bevittna måste jag säga.
Det var briljant Johan, inget du behöver skämmas över.

Wille sa...

Det var inget problem med inlägget men det kanske blev lite väl bisarrt att ha det inlägget precis efter ljuständar-inlägget till Engla...

Men, men, jag har det sparat och ska plocka fram det en regnig dag när jag behöver muntra upp mig själv. Fan vet om jag inte ska testa själv när jag tänker efter...

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Finatina: Obetalbart. Synd att man inte var där. Men frågan kvarstår. Skedde det hemma eller på La Casa? ;-)

/KP

Peter Barlach sa...

Vad är det för censurerat inlägg man pratar om?

I övrigt: Heja Inger!

Wennberg sa...

Ok Peter, det handlade om att jag släckte ett värmeljus med K**** efter
DIFs härliga vinst.

Godiva sa...

Ha ha! Här händer det grejer!