torsdag 24 juli 2008

Östermalm - Frihamnen



På måndag går flytten. Titan byter Östermalm mot Frihamnen (Gärdet.) Redaktionerna är borta. Folk har semester. Lokalerna gapar tomma. Jag och Sofia sitter ensamma kvar på två lämnade platser för att "Sjukhuset" ska rulla på som vanligt. Vår produktion tar aldrig semester... ständigt pågående. Det ska bli spännande med nya fräscha lokaler. Enda nackdeklen är Frihamnen. Måste stiga upp en halvtimme tidigare varje morgon... ge och ta. Nu blir vi grannar med resten av TV-Stockholm. Jarowskij, MTV, Meter, Nordisk Film. I morgon köper jag mig en cykel tror jag. Morgonturen kommer att gå Söder Mälarstrand - Skeppsbron - Strandvägen. Grym Väg. Tydligen ska grillen på Gärdet ha magiska Sibyllaburgare också. Kommer att avnjutas på vår nya fina takterass. Det blir bra det... mycket bra.

2 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Ser roligt ut. Fast jag gillar semestertider på kontor. Lungt och fint. Korta dagar med lön.

Anonym sa...

Det jobbiga är att Magda en gång såg en av hamburgegörarna klia sig i stjärten innanför byxorna och sen börja fippla med brödet. Så det finns risk för att Sibyllan smakar anal. Men det kanske funkar med mycket dressing.