tisdag 1 juli 2008

Pekfingervals

Vardag för mig igen, samtidigt som redaktionen töms på folk som går på semester. Rätt skönt klimat att jobba i... semesterklimatet på ett kontor. Nu är det manusskrivning och post-it festande för hela slanten.

Räknade ut att jag kommer att ha skickat iväg nästan 300 manus innan jag är klar med "Sjukhuset" för den här säsongen. Det är ett under att jag fortfarande kör "pekfingervalsen" på datorn... Fast jag gör det snabbt måste jag tillägga... och hårt. Jag slår på tangenterna och kör "space" med vänstertummen. Som om jag vore förbannad på datorn.

Det är skönt att jobba igen. Jobb är struktur. Struktur är bra. Från att inte fått gjort ett vettigt skit under semestern känns det som att jag börjar komma på banan igen. Exempelvis har jag postat tre brev som har legat i två veckor... bara en sån sak.

4 kommentarer:

Wille sa...

Jag skulle gärna vilja veta hur många post-it-lappar ni drar iväg på en säsong Sjukhuset. Är det tack vare er 3M fortfarande går i vinst eller?

FinaTina sa...

Mmm, tänk på miljön.

Louise sa...

Jag kan vara din assistent, om du vill. ;) Hämta kaffe, sitta i ditt knä och skriva det du vill på datorn, såna saker. ;)

Anonym sa...

Haha pekfingervalsen!!! Tog ett tag innan jag fattade att du faktiskt inte var ARG! Har aldrig hört ngt liknande. Men charmigt förvisso.

/cami