onsdag 6 augusti 2008

Barber & Books



Fick det här kortet i min hand igår - Barber & Books på Östgötagatan 21. Inspirerat av 20-talets Manhattan. Långt från engångshyvlar och Gillette. Här är det rejäla rakknivar som gäller. Här blir du omhändetagen av en man med grova händer, fast med ett mjukt handlag. Här lutar du dig tillbaka, bläddrar i en gammal fotobok, blir masserad i hårbotten, insmord i pepparmintskräm, lenrakad. Det är murrigt... New York... fast på Söder. Hit ska jag gå och köpa mig lite livskvalitet... Nu är det unnardags igen.

11 kommentarer:

Wille sa...

Har inte du unnat dig hela livet? :)

Figges Blogg sa...

Vilken bra affärsidé, vilken typisk Wennbergsk återkomst.
Trudila-la-la

Lagerström sa...

Dom hyr ju av min gamla förening BRF Söders Höjder. Jag tror att det är en täckmantel

kattenjansson sa...

Det var verkligen bättre förr alltså?
Ha det mysigt på rakknivssöder då!

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

fan va gött!

Det skulle jag också vilja göra.

Tror jag gört också!

/klaus

Anonym sa...

Sweeny Todd anyone?
Det gäller att aldrig retat upp en barberare för att kunna slappna av.

Redaktör Slätt sa...

Helt ärligt, det här ska jag besöka pronto! Hoppas de bara pratar ryska och att det kommer och går skönt skumma typer som har möten bakom ett draperi.

Lagerström sa...

Jag kan berätta att det är ett par som driver företaget. Hon har hand om böckerna och han är barberare. Han har f ö en mycket välskött frisyr som drar åt pagehållet

Wennberg sa...

Vi kanske skulle göra ett gemensamt besök, ett par herrar, följt av ett par glas.

Wille sa...

gört! 700 pix tror jag det kostar.

Alex sa...

PRISEXEMPEL
Rakning
Old English Seven Towel Service - sju varma omslag, hårbottenmassage, nackmassage och rakning. 770 kr.

Sugar Hill Cut Throat Shave - fem varma omslag, hårbottenmassage, nackmassage och rakning. 550 kr.

Classic Shave - tre varma omslag och rakning. 290 kr.

Klippning
Mister Classic Full Service Cut. 770 kr.
Regular Cut. 540 kr.

http://www.kingmagazine.se/king/articlelisting.aspx?id=17147&article=42636