fredag 22 augusti 2008

Fuckin´ far from okej



Hornstull 09.35. En ful man står och delar ut denna otäcka flaska. En reklamkampanj... en lansering av en ny dryck... En vidrig dryck i mitt tycke. Å andra sidan tillhör jag de som tycker att bananen är äcklig... riktigt äcklig. Den liksom... smakar inte bra. Den är sträv. Sätter sig i gommen på ett vidrigt sätt. Bananen... bananen... kul ord dock. Bananen.

I denna flaska infinner sig en trögflytande sörja av nermald banan, lätt smaksatt av ananas. "Banansmoothie" lanseras den som. Flytande banan. Fy. Nä... den här flaskan ställer vi nu bredvid Kalles kaviar med banansmak, flygande Jacob och surpizzan med banan, jordnötter och curry (vem fan kom på den kombinationen.) Nä, nu tycker jag att vi gör gemensam sak av det här... vi som vägrar bananen.

11 kommentarer:

Figges Blogg sa...

Fy faaa-aaaaaaaaaaaaaaaan!

Anonym sa...

bruno banani! hur luktar den nya parfymen bruno banani?

kattenjansson sa...

Men bananen är ju en trofast liten frukt, med många användningsområden.
Johan, vad är det som orsakat detta bananförakt? Dagmamma?
Säg till om du behöver prata om det här.

Wennberg sa...

Ring mig Katt! Jag behöver verkligen prata ut. bananen håller på att ta kål på mig.

Wille sa...

Bananer och gummibjörnar är mitt livselixir men jag tror att jag hoppar över den här med!

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Men tänk på allt bra man associerar till bananer. Clownen Manne tillexempel. Och amerikanska instruktionsvideos för high school där de visar hur man ska trä på en kondom. Det finns ju väldigt många saker som är positivt med bananer också.

Glöm inte det Johan. Glöm inte det.

Ting sa...

Banan suger.

kattenjansson sa...

Jag tar och slår en pling i morrn så reder vi ut det här. Såhär kan du ju inte ha det. Du kommer gå bananas.

Godiva sa...

'Don't fix what's not broken' sägs det ju. Och att försöka förädla en perfekt produkt verkar ju som waste of time...

Peter Barlach sa...

Jag älskar banan. Jag tror inte på drucken. Men jag älskar banan. Banan räddar liv på en småbarnsförälder som är ett småbarn själv.

Anonym sa...

Jag brukar säga så här:

Det finns egentligen bara tre saker jag ogillar med banan, smaken, lukten och konsistensen. I övrigt är den ok.

Jag delar ditt bananhat, och toppar det rejält skulle jag tro.

/Gubbsoda