fredag 5 september 2008

In bed with Ikea

Jag måste verkligen till Ikea snart. Jag avskyr Ikea. Hela stället ger mig ångest. Jag behöver ny soffa, nytt kök, kyl, frys, fläkt, tv-bänk... you name it. Varje gång jag kommer dit blir jag sur och gnällig. Barnfamiljer, lyckliga par, nygifta svennar, långsamma tanter, vagnar, barnvagnar... en hönsgård. Lite som att vara på en mässa. Ett sorl som tröttar ut mig fullständigt.

Det brukar inte ta lång tid innan jag sitter i restaurangen och äter Ikeas halvfabrikatköttbullar tillsammans med en miniatyrflaska rött för att lugna mina nerver och samla ny kraft. Toppar gärna med en kladdkaka för att jag tycker så synd om mig själv.

Sen ut och böka vidare bland soffor, slevar, bestick, sängkläder, hyllor som en gris i sin stia.

Någon som vill sällskapa? Eller jag kanske inte har sålt in mig själv som ett trevligt sällskap under ett Ikeabesök?

8 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

IKEA. I love it!
Men handla på nätet. Då slipper du ju åka dit.

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Johan!

Jag ställer upp.

Säg bara när.

/Klaus

Godiva sa...

Finns det rödvin på IKEA? Hey, säg bara till!

Fast IKEA ska man bara besöka tisdagförmiddagar som infaller straxt innan 25:e, eller den enda soliga dagen en regnig sommar för att slippa trängseln.

Godiva sa...

Men här kan du hitta sköna grejer:

www.metropol.se

ex:

http://www.metropol.se/auctions/detail.asp?og={AE9805B3-A813-4603-92F4-4B2C4C6EC0D9}

http://www.metropol.se/auctions/detail.asp?og={A34D37D4-304F-43ED-B6F2-D49FD8CE948E}

Söderberg sa...

G: tack för tipset!!! Vi behöver ju ev lite nytt (gammalt) för att fylla ut de 400. Toppen!

Wille sa...

Jag har varit på ikea två gånger i mitt liv och jag hoppas det dröjer jävligt länge innan jag kommer dit igen.

Men du får ha det så kul...

Figges Blogg sa...

IKEA är så jävla dubbelt. Det finns ju en massa bra skit därinne. Men som du så riktigt skriver, så är det en process att ta sig igenom allt det där.
En ond plågsam process. Med barn helt olidligt.

Anonym sa...

Vet inte om du läser kommentarer på gamla inlägg…

Häng me ett gäng sthlmsinglar till IKEA den 12 oktober klockan 16.30!
Vi möts upp i fiket vid ingången för lite mingel och uppladdning.
Klockan 18.00 landar vi i restaurangen (högst upp i varuhuset). Där äter vi middag och utbyter shoppingtips.
Drop-in–mingel under kvällen har vi i fiket på bottenplan som ligger efter köksgeråd och innan gardinerna.

En dejt i fiket eller kanske rent av en köttbullsmiddag för två?