torsdag 20 november 2008

Vad är mitt problem?

Jag anser själv att jag är rätt bra på att hålla tider. Att jag är hyggligt strukturerad i andra sammanhang. Men en sak går bara inte. Jag kan inte lyckas... har aldrig lyckats. Det är att lämna in hyrfilmer (ja, jag hyr fortfarande film) i tid. Jag hyrde Indiana Jones i söndags, den ligger fortfarande hemma... idag är det torsdag. Jag tänkte gå ner med den igår, men blev lite nojig eftersom den redan var såpass försenad. Videobutiken ligger i mitt hus ska tilläggas.

När jag bodde på Hornstull fick man ha filmerna i en vecka... lyckades aldrig. Varje gång jag hyrde en ny film sade uthyraren.
- Johan, jag ser att du har en skuld här... en film som var förse...
- Jag vet, avbröt jag henne alltid.

Ikväll ska det ske. Jag ska lämna tillbaka filmen. Jag. Ska. Lämna. Tillbaka. Filmen.

Hur svårt kan det vara?

8 kommentarer:

kattenjansson sa...

När du kommit på hur man gör får du gärna förmedla tricket till mig.
Det är så jävla jobbigt att behöva åka utomtulls för att hitta nya butiker.

Anonym sa...

Det finns en ny grej nu. Typ "intärrnet" eller nåt sånt tror jag det heter.

Wille sa...

"Jag anser själv att jag är rätt bra på att hålla tider"

Skämtar du eller? Du är ju typ den störste tidsoptimisten jag känner. :)
Åtminstone bland mina manliga bekanta!

i sthlm nu. hörs!

Söderberg sa...

hur gick det?

Wennberg sa...

Åt helvete. Men i fredags tog jag mod till mig. Nu har jag dock två nya filmer hemma.

Godiva sa...

Ha ha! "Nu har jag dock två nya filmer hemma."

Louise sa...

Jag brukar flirta som fan med killen bakom disken när jag är sen med filmerna. Det funkar. Prova! ;)

Anonym sa...

Hm.. Det stod på bloggtoppen att man borde gilla din blogg om man gillar min. Jag tkr du verkar skriva skit kul och så... Men kolla in min och se om du kan hitta någon likhet.. hahaha..

Hade bra!