fredag 26 december 2008

Varberg - Stockholm

Det blev en bra jul. När jag räknar efter har jag faktiskt ätit julbord sex gånger under de tre dagarna jag spenderade i Varberg. Jag svettas potatigratäng, bajsar prinskorvar och har köttbullar i öronen... nåt åt det hållet. Jag är mätt. Jag är belåten. Jag är förhoppningsvis lite tjockare än när ja lämnade Stockholm.

Hemresan gick någorlunda smärtfritt för att vara SJ. Endast två stopp pga tekniska fel, nåt annat tjosan som jag inte förstod och bara en halvtimme försenade. Bra jobbat där, Statens Järnvägar. Tur att jag fick en Lagavulin i julklapp. Tack mamma.
För övrigt fick jag en ask Noblesse, en tumstock och en stavmixer. Nu kan jag äntligen göra festliga soppor och salsor.

Nu en efterlängtad middag vid Nytorget. Sen sova.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahaha!! Du är fantastisk.