torsdag 12 februari 2009

Tidsmanipulerande?



Jag finner detta oerhört underhållande. Folk som upprörs och ödslar energi på, i mitt tycke helt meningslösa frågor och funderingar.

I dagens DN stör sig Sten Hallman från Norrtälje på "sommartidsplågan." Han tycker bl.a "att bevara detta tidsmanipulerande är ju vansinnigt." Och att "varje förnuftig människa borde inse förtjänsterna med ständig vintertid. Det ända rätta är att avskaffa denna dumhet."

- Tack Sten för att du gjorde min färd till jobbet lite mer underhållande. Jag är glad att det finns sådana som dig, mitt under pågående finanskriser och krig. "Sommartidsplågan"?

Jag glömde berätta att Sten hade en lösning på detta tidsmaipulerande också: "Vrid tillbaka klockan två timmar vintertid, och sätt fram klockan en timme sommartid". Ehh.

Inga kommentarer: