torsdag 23 augusti 2007

Att pausa

För att det ska kännas som paus måste jag göra någonting som inte sker på min plats, framför min dator. Att pausa med en Aftonbladet eller Facebook surfsession är inte en riktig paus. Det känns inte rätt. Ungefär som att äta soppa när man är riktigt hungrig.

På Meter finns två alternativ. Antingen går man och hämtar kaffe eller så går man på toaletten. Hämta kaffe är roligare. Det blir alltid att man stannar till på vägen och snackar med någon (sist var det Per Hedmark) som också ska hämta kaffe eller gå på toaletten. En kollega föreslog att man kan skriva ut något dokument och sedan gå till skrivaren och hämta det. En idé, men lite långsökt anser jag. Jag är nu på jakt efter ett nytt pausalternativ. Jag är trött på att kissa och dricka kaffe. Att övergå till te är inget alternativ. Det finns ingen "fikavärdighet" i att dricka te.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag tycker du har fel angående the, men sån är jag/tina

Anonym sa...

Tina har fel. Det enda roliga med the är att man kan stava det med h och därför borde det uttalas som det engelska the som i the car. Ska du ha en kopp the, liksom./Jonas L

Anonym sa...

Om du vill kan du komma in i vårt rum och hämta nycklarna till husbilen och går ner och runka i den. Det känns som en avstressande och givande paus.