onsdag 3 oktober 2007

Alla flyttar utom jag

I veckan har både Jonas med familj och William med en betyligt mindre familj flyttat, bägge två runt söder. Kul att William kommer till the hoods. Samtidigt är en era förbi. Williams tidigare lägenhet som låg typ ovanför EAST kändes ju anpassad och byggd för fester / efterfester. Jag har många goda minnen därifrån. Och Jonas flotta våning vid Mosebacke, med den trevliga balkongen och den couscous-fyllda ugglan.

Detta borde innebära två lysande inflyttningsfester. Lägenhetsfesternas lägenhetsfest. Det vore bra om ni bestämmer datum rätt snart så att era vänner inte bokar in sig på annat. Det är alltid skönt att vara ute i god tid, både för er och för andra inblandade. Planering är viktigt för att saker och ting ska fungera korrekt. Varsin dag samma helg?

För övrigt använder William uttrycket att han är i "full färd" med att packa upp i nya lägenheten. Du måste "vakta din tunga". Du är bara 30...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror jag kommer sakna Stureplanslägenheten en del. Främst för att den var så bra att efterfesta i.

Fast jag planerar en bra inflyttningsfest på söder, även om det bara kommer rymmas typ hälften så mycket folk som i förra lägenheten.

"Full färd" är faktiskt ett bra uttryck. Men jag gillar å andra sidan Bridgeblandning också. Jag är en gammal man i en ung mans kropp.

Anonym sa...

Vill du flytta, du bor ju där livet finns. Eller?