tisdag 2 oktober 2007

I morgon packar jag ihop.

Då jobbar jag sista dagen på lyxfällan, sedan ska jag vara ledig, någon vecka i.a.f. Planerar en Vietnamresa till november. Det ser jag fram emot. - Nu ska det fan i mig bli av. Säger alltid så - nu måste jag ut och resa. Sedan hoppar man på nästa projekt, och nästa, och nästa... Hoppas bara att jag och Tina kan synka upp detta. Det brukar vara svårt. Man springer alltid runt varandra med jobb och ledighet.

I morgon är det alltså farväl till lyxfällan. Vemodigt? Vet ej. Just nu känns det bara skönt att kunna ligga i soffan och slappa lite. Fixa lite i lägenheten. Dricka espressos och läsa tidningen på Verkstadsgatan... mitt på dagen. Äta frukost under minst två timmar. Ja, ni fattar.

Jag kommer att packa ihop mitt skrivbord lugnt och metodiskt, tacka alla för denna säsong, kramas. Efter det bjuder "bonde" på öl när första avsnittet sänds. Sedan får jag ligga i sängen hur länge jag vill på torsdag... härligt. Jag kanske inte ens ska gå upp på torsdag, ligga ända till fredag. Jag kan om jag vill. För jag är ledig, ha!

3 kommentarer:

Anonym sa...

...And halloj Lattepolarn! You know where to find me.
Martin

Anonym sa...

Vemodigt. Lycka till !!
Vietnam, lova att hålla igång din blogg.

Figges Blogg sa...

Du kan det där med att njuta Wennberg. Jag avundas dig där.

Kh Figge