tisdag 23 oktober 2007

Ansiktsbehåring




När jag vaknade i morse var jag helt säker. Tisdagen den 23 oktober 2007 är dagen då jag skaffar mustach.

Nu har jag stolt burit min mustasch i ca 6 timmar och börjar så smått vänja mig vid den. Jag ställer mig ändå vissa frågor:

Hur kommer jag att bli bemött av andra människor? Kommer de inte att ta mig på allvar? Eller framförallt, kommer jag att ta mig själv på allvar?

- Lyssna nu på vad Johan har att säga, han bär ju faktiskt mustasch… och med vilken pondus han gör det, säger X.
Skulle detta kunna vara ett scenario på nästa producentmöte eller ger min mustasch motsatt effekt?

Kommer äldre kvinnor ta kontakt med mig på krogen?
- Guud va trygg han ser ut i sin mustasch, tänker de.
Eller kommer mustaschen ha motsatt effekt?

Kommer yngre kvinnor helt plötsligt sluta lägga märke till mig?
- Har inte han kommit lite fel… vad gör han här... i den där mustaschen.
Eller kommer effekten att bli den motsatta?

Kommer min mustasch att ge mig fler fördelar i livet? Kommer jag att framträda med större självförtroende? Detta blir ett mycket spännande experiment.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Du kommer få ökat självförtroende. Mustasch är den absolut bästa formen av ansiktsbehåring. Bra där!

Wennberg sa...

William - skulle du t.o.m kunna sträcka dig så långt som att kalla mustaschen en statussymbol

Anonym sa...

Absolut. I alla fall i mina ögon.

Wille sa...

Kör på det! Ser weird ut men jag gillar det. :) Syns kanske på CL imorgon... :)

Anonym sa...

Ser helt fantastiskt ut. Du är ju extremt het.
Martin

Anonym sa...

Johan, du har gjort helt rätt. Min mustasch har gjort underverk för mig sen jag skaffade den för nån månad sen. Man får ligga som aldrig förr och pengarna rullar in. Du har en helt ny värld som väntar på dig, så bär ditt munhår med stolthet nu. Visa upp den som en juvel. Ett gnistrande smycke av hår.

Figges Blogg sa...

Ja du ser om möjligt än mer syndig ut nu. Hur det nu kan vara möjligt.
Kör i vind!

Wennberg sa...

Jag måste erkänna att jag har gjort den lite smalare idag, fast bara lite. Mest för att kunna respektera mig själv lite mer.

Redaktör Slätt sa...

Du kör på mustaschen. Jag kör på helskägget. Vid nyår tycker jag att vi gör en utvärdering, tycker jag.

Fest på fredag. Vad säger du?

Anonym sa...

Tänk vad en mustasch kan engagera

Wennberg sa...

Mitt största problem är att jag kan bli lite "Bard" eftersom att jag är rakad på skallen.

Fan alltså. är i Norrland på jobb fredag och lördag. Annars är jag helt ledig fram till den 5e nov. Så fest måste vi ju kunna trycka in.

Wennberg sa...

Mustasch väcker känslor, så är det bara.

Redaktör Slätt sa...

Absolut. Jag tog det lugnt i helgen och upptäckte ditt fest-sms för sent... men slå en signal när du är åter så kör vi en natt...

Anonym sa...

Grymma, grymma grejjer.

Anonym sa...

Jag blir LIVRÄDD när jag ser den där bilden!!

Anonym sa...

jag tycker det är ursnyggt!