tisdag 9 oktober 2007

Formångest / skrivkramp

Jag befinner mig i en konstant brottningsmatch med mig själv angående den här bloggen för närvarande.

1. Jag har inget formgrepp (vilket jag som gillar struktur känner att jag behöver)
2. Jag har inget kul att skriva om för tillfället
3. Jag känner att jag återupprepar mig
4. Jag känner att jag återupprepar mig
5. Jag har hamnat i en spiral då mina dagar ser nästan likadana ut (därav flykten till Vietnam om ett par veckor)
6. Att känna pressen att trycka ut inlägg varje dag ger bara motsatt effekt, vilket givetvis i sin tur stryper kreativiteten.
7. Varför bloggar jag? För min egen bekräftelse? För mina vänner? För alla andra som inte är mina vänner? För att min skaparlust är så stark? För att jag tycker att jag lever ett så jävla intressant liv i min mediabubbla att andra också borde ta del i det?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skiter i din skrivkramp. Det är din skyldighet att avlägga dagliga rapporter om dina förehavanden av den enkla anledning att jag sitter i en djungel och undrar vad du har för dig om dagarna.
Så till 6 nov, min gode herre, så är det du som fortsätter att blogga med geist och kreativitet. // Jonne

Figges Blogg sa...

WORD JOHAN OCH JONNE, WORD!

Blogged By Älgen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Wille sa...

Blogga bara när du är full. Det verkar funka för alla andra...

CiNEZiLLA sa...

Det är just de små detaljerna som punkt 3 och 4 som gör det roligt.

därför bloggar du, skojpojk!