onsdag 26 december 2007

DrPhilDrPhilDrPhilDrPhil................


På senare tid har det blivit populärt att köra så kallade "maraton" av något program på tv-kanalerna, oftast på söndagar. Jag kom ihåg när jag upplevde mitt första "tv-maraton". Det var under Baren-eran då trean körde "bakisbaren" vilket innebar att de sträckkörde alla veckans avsnitt mitt på dagen.

Annandag jul tycker tydligen TV 4+ att det är dags för ett Dr Phil- maraton. Från 07.35 - 22.00 kan man alltså frossa i den kåta psykologen. Lyssna när han basonerar ut sina moralkakor på sin breda sydstatsdialekt. FEMTON jävla timmar Phil. Detta kan vara det fetaste tv- maratonet (funkar den böjningen?) i historien.

Nu söker jag dig! Du som plöjer hela Philmaratonet, som ser det som en självklarhet. Du kanske är ensam i hela Sverige om det, men jag vet att du finns... Just dig vill jag prata med. Jag vill veta vem du är, vad du gör. Vad du äter. Vad du dricker. Samlar du på nått... vad? Har du någon hobby? Hur knullar du? Var bor du? Vad jobbar du med? Jag vill kröka med dig, sitta ner och prata väder med dig. Är du tjej vill jag ligga med dig. Vilken typ av humor har du? Är du religös? Typ... nåt sånt...

6 kommentarer:

Godiva sa...

Jag tycker det är fint av TV4+ att göra upphåll för andrafrukost 09.20-11.25, och för lunch 13.05-14.

Själv laddar jag för det andra Dexter-maratonet (bra böjning) på lördag natt. Klassar det in för att få ligga?

Wennberg sa...

Dexter klassar definitivt in för att ligga. Men pervesionen saknas där tror jag. Om Dextermaraton är missionären är Dr. Philmaratonet nåt helt annat. Vad undrar jag.

Godiva sa...

Oj, jag hade hoppats på att Dextermaraton var blindligg i skum lagerlokal, med ögonbindel bunden med tjockt rep över en hård brits klädd med svart plast. Vit plast kanske.

Dextermatarontittaren har kanske ännu inte sjukdomsinsikt?

Men du har nog rätt, Dr Philmaratontittaren är en osäker hypokondriker och/eller latent äkta psykopat. Läskigt!

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

tack som fan.. ;-)

/KP

Anonym sa...

men vadå, följer inte alla dexter? det kan ju omöjligt vara nuppfaktor på... hade jag vetat om philmarathonet och varit hemma hade jag nog kanske landat i soffan och geggat, men nu hade jag ju bättre saker för mig, som att tjata sönder familjen... fast faen, jag kvalar inte heller in, jag ser ju phillan som ironi. oh well... ha det gott.

Patricia Serrano sa...

Fan, jag missade det >_<