onsdag 23 januari 2008

Vän / annan?

Naturligvis förtjänar den fantastiska Peter Barlach att finnas med på min länklista eftersom jag läser hans blogg varje dag.

Eftersom jag har delat upp länkarna i "Mina vänner", alltså folk som jag umgås med privat och "andra bloggar jag läser" stötte jag på ett problem.

På senare tid har jag umgåtts och druckit vin med Peter vid två tillfällen. Är det tillräckligt för att kvalificera sig till den första kategorin?

Detta kräver naturlitvis en omröstning. Är jag och Peter vänner eller krävs det ytterliggare några vinkvällar, det är frågan?

8 kommentarer:

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Hur bär man sig åt för att få bli vän med dig?

Du kommer ju med så spännande jobberbjudanden och så.

KOm förbi Eken Bar ikväll vid 19.00. Då ska det drickas vin serru.

Det vore trevligt! ;-)

Louise sa...

Det viktiga är väl snarare när du och jag ska bli "vänner?" ;)

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Wennberg: Jag röstade på vän.
Alla vill väl vara vän med Barlach? Då får man ju bättre platser på teater och allt möjligt. ;-)

Lollo: Du börjar bli obehaglig. Vad vill du göra med mig egentligen? Smörja in mig med räkost och slicka mig ren?

/Klaus

Louise sa...

Klaus: Sorry, blev lite konstigt där. Min kommentar var till Wennberg. ;)

Wennberg: Jag vill smörja in dig med räkost och slicka dig ren. ;)

Wennberg sa...

Man kan ju alltid börja med gåvor, dyra gåvor. Jag har en fäbless för tryffel, vit helst.

Ett litet steg mot vänskap;)

Sen har min hud problem med ost. Jag får utslag på vaderna av osten.

Cafè de Paris sås funkar däremot bra på min stela nacke.

Maria sa...

Det där med osten var intressant. Det är alltså så man får nya vänner?

Jag har inte alls gjort på det viset tidigare, men säger ni att det är så..
Får väl testa det framöver.

Anonym sa...

En av mina bästa vänner dricker inte ens vin.

Maria sa...

Göte, då antar jag att ni körde med ost-grejen när ni blev vänner? Eftersom en vinkväll var uteslutet.