onsdag 27 februari 2008

Fistel


Det är oerhört störande att prata med människor som har saker i ansiktet som inte borde vara där. Exempelvis otäcka vårtor... eller andra störande objekt. Man pratar med dem men flackar hela tiden med blicken som hela tiden söker sig tillbaks till svulsten, vare sig man vill eller inte. Och hur gärna man vill låta bli går det inte att sluta titta.

Jag gör minst tre till fyra intervjuer om dagen på jobbet. Och just idag har jag skaffat mig en finne på absolut sämsta tänkbara ställe. Bara vetskapen att mitt intervjuoffer skulle tänka samma tankar som jag gör mig ofokuserad. Jag känner hur dom tittar på min finne... mitt på näsan... helt centralt... kirurgiskt placerad... och slutar ta mig på allvar.
- Jaha du, du tycker att jag har en lustigt placerad finne. Lyssnar du ens på vad jag ställer för frågor, tänker jag.

Och så kanske de tänker att jag märker att de tittar på min näsa istället för på mig och så tappar de fokus. Och så tappar jag fokus. Och sen hamnar vi i en sjukt ofokuserad spiral innehållande utstickande hudflikar, vårtor, finnar och så vidare och så vidare...

Skitjobbigt.

12 kommentarer:

Wille sa...

Ja, det var faktiskt extremt jobbigt att vara ute med dig idag. Tack vare ditt extrahuvud på nästan så var jag tvungen att antingen titta ner i marken hela tiden eller bara stå och dra i mig fernet hela tiden. Det gick ju så där... :) tack!

Kaos-Anna sa...

Det ser mycket otrevligt ut.

Kaos-Anna sa...

Jag hade ju sjukanmält mig...

Peter Barlach sa...

Vad jämnt det blev i tarmtävlingen.

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Nej Johan. Du kommenterar inte för sällan. Jag är glad att du läser min blogg överhuvudtaget.

MVH,

Klaus

Godiva sa...

Jag är helt med på resonemanget. Har varit nära att hänga ut främmande människors konstiga ansiktsutväxter på bloggen men hejdat mig... man får inte mobbas.

Men: gud, den där lilla finnen, lägg av! Concealer? Lite foundation? Du har väl en fru med ett artilleri i badrumsskåpet?

Koketteri!

Äsch!

Wennberg sa...

Jag håller med om att den är otroligt liten, nästan obefintlig. Men placeringen Godiva. Det är placeringen som är helt åt helvete.

Godiva sa...

Ha ha, jo det är sant. Den är väldigt centrerad. För en estet är det svårt att bortse från.

Godiva sa...

Fru Kaos: Om du visste vad orden "Jag hade sjukanmält mig." får mig att krampa av ilska för en kort stund. Tyvärr kan jag inte ge utlopp för denna argsinthet på min egen blogg så det var ju utmärkt att jag fick chansen här.

Aaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrgh!

Sådärja. Nu är jag tillbaka i normalläget uppgiven igen, fint. Det tjänar ingenting till att bli förvånadochellerupprörd.

Anonym sa...

Såg 3:10 To Yuma igår och vad har en av världens bästa skådespelare Christian Bale gått och skaffat sig?
- Jo, en jävla vårta!
På höger sida näsroten, på samma sida den där ådran som är så intressant går, där sitter en vårta. Den är inte jättestor men den finns där.
En hudflik som totalmassakerar perfektion.
Jag är så ledsen och gråter stora tårar.
Why? WHY??

- Tina

Kaos-Anna sa...

Godiva - ?

Anonym sa...

Jävla idioter.