måndag 17 mars 2008

Det ska inte bli spännande...tror jag...

...att se Colin Nutleys nya film Angel i kväll.

Premiären blir säkert trevlig, men filmen, känns som att jag har jag sett detta ett antal gånger tidigare?

Bergström, Lassgård, Wolff. Undrar vad Svenska Spel hade gett för odds på att Helena Bergström INTE gråter i filmen. Typ lika höga som att Uzbekistan skulle vinna fotbolls-vm.

Spännande att se vart Svenska Filminstitutet portionerar ut sina slantar i år. Innovativ, spännande och nyskapande film? Här är det säkra kort som gäller!

Detta blir i vilket fall ett bra avslut på melodifestivalhelvetet (tror att filmen passar bra in i det facket) med dålig smak, usel musik och en (icke)kultur som inte har gått att värja sig mot.

I morgon återgår jag till mitt vanliga liv. Jag har så mycket bra film och musik att ta igen!

5 kommentarer:

Wille sa...

Fan vad jag inte är sugen på att se den filmen... jaja, hoppas du har kul på för- o efter-festen iaf! :)

Youngmountain sa...

Haha, nej den lät ju vara riktigt riktigt usel. Rikard Wolff och Lassgård i svarta peruker spelandes långa gitarrsolon på knäna. Ge mig en revolver. Snabbt.

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Som representant för Svenska Spel så kan jag informera att det bettet ger ungefär en halv gånger pengarna.

;-)

/Klaus

Anonym sa...

Hur var filmen? För en mycket träffsäker analys av Angel-trailern kan jag rekommendera detta inlägg: http://www.weirdscience.se/?p=857

Anonym sa...

Jag såg bara första halvan, men jag måste säga att jag blev positivt överraskad. Den första halva var ett ganska fint filmskapande och det var det bästa jag har sett av Nutley hittills. Bergström grät, ja, men hon gjorde det bra. Jag blev sugen på att se slutet. Bra för att vara svenskt. Gå och se!

- Tina