söndag 16 mars 2008

To basta or not to basta

Har ätit lång frukost, promenerat längst vattnet i solen. Bestigit det lilla berget i Tanto där alla kolonilotterna finns. Där uppe hittade vi en grillplats av rang... kanon.

Sedan bodypump på gymmet tillsammans med Tina. Det kändes som en avrättning idag. Tränaren plågade mina ben... denna frivilliga tortyr.

Efteråt duschar jag på gymmet, Tina duschar hemma. Min största "morot" att gå dit är den otroligt sköna bastun efteråt. Man sitter där och svettas, snackar lite skit med andra bastare. Riktigt bra. Jag frågade Tina hur bastukulturen ser ut i damernas omklädingsrum.
- Ingen aning, jag drar alltid snabbt, svarar hon.

Är det så, bastar inte tjejer tillsammans efter träningen? Hon har lovat att göra en undersökning i veckan. Stanna kvar, basta, lyssna på samtal... spännande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns inget skönare än att dra hem och duscha efter träningen...

Finns inget olustigare än att sitta naken i bastu och svettas med en massa man inte känner... snuskigt på nå vis!

Cami

Kaos-Anna sa...

Jag bastar och duschar och njuter.
Men alltid i total tystnad.
Kvinnor pratar ogärna med varandra.
Lite samma stämmning som i toalettkön på krogen. Fientlig.
Jag kan iof. bara tala för mig själv, men jag tycker att det lätt kan bli krystat att prata med nakna människor jag inte känner.

Ps. Sen har vi de som fläker ut sig i bastum, dessa kvinnor visar ALLT. Särar på bena utan handduk och blundar, det är mycket obehagligt. Ds