onsdag 12 mars 2008

Mr Bateman

Skriver manus och fingrar på mina nya visitkort, de vuxnas motsvarighet till hockeybilden. Kommer att tänka på den fantastiska scenen i American psycho där Patrick Bateman plir avundsjuk på sina kollegors fina visitkort och får lust att mörda dem. Eller när han omsorgsfullt berättar om Genesis och Phil Collins karriärer och album för två prostituerade innan han mördar dem. Bra scener. Måste läsa om boken känner jag. Eller se om filmen för att se Christian Bale i en tidig paradroll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Christian Bale, Christian Bale, Christian Bale. Har jag sagt hur förtjust jag är i Christian Bale. Inte för att han är snygg, oh no, så ytlig är jag inte. Icke sa nicke. Åh, Christian Bale! Denna härliga, fina människa. Grym i The Mashionist. Alldeles fantastisk och väldigt smal. I American Psycho är han magisk och otäck. Christian Bale. Fast nu har han en vårta i 3:10 To Yuma. Det stör mig fortfarande.
- Tina

Youngmountain sa...

Är det scener som du kan få in i ditt manus också? Eller blir det konstigt?