lördag 5 april 2008

Flygplatsbarernas flygplatsbar


"Het Palais" är flygplatsbarernas flygplatsbar. Det är numera tradition att ta en snabb här när jag kommer till Amsterdam. Samma gråhåriga man med den lustiga mustachen serverade mig idag som senast. Han gav mig en Heineken och en pytteskål jordnötter med samma entusiasm som sist. Allt är som vanligt alltså. Jag gillar när allt är som vanligt. Inte alltid dock, men vid sådana här tillfällen gillar jag igenkänningen... Den lustiga mustachen.

Flygplatser är som små egna nationer, alla med olika personlighet. Och jag älskar det. Jag flyger mycket men tröttnar aldrig på flygplatser. En massa människor, alla är på väg någonstans. Förväntansfulla ansikten.

Sist jag satt på "Het Palais" var tillsammans med Wille. Det var sjukt trevligt. Idag var jag själv. Träffade upp min fotograf som kom med ett flyg från Edinburgh. Nu ligger jag i min säng, på mitt hotellrum, någonstans mitt i Holland och zappar. I morgon jobb...

4 kommentarer:

Wille sa...

Man vet oftast att man är på väg till något roligt eller på väg från något roligt när man tar en öl där...

Wish I was there, ha det kanon!

FinaTina sa...

Jag önskar jag vore i din säng, på ditt hotellrum, någonstans mitt i Holland.

Anonym sa...

Du lär ju lätt vara den enda människan i hela jävla världen som kan hitta nåt positivt i att hänga på en flygplats.

Jag vet inte om jag vill krama dig eller slå dig. //Jonne

Wennberg sa...

Krama mig gärna Jonne! Men å andra sidan hatar jag tågstationer. De är heller inte lika bartäta.