onsdag 16 april 2008

Odds

Efter att ha gjort ett dåligt mobilköp (utan bloggfunktion) för några månader sedan, får jag min nya lur i morgon. Då är det återigen dags att ta mobilbloggandet till nya höjder.

En sjuk grej hände dock när jag ringde på annonsen på blocket:

Jag - Hej, har du kvar telefonen?

Tjejen - Hej Johan... det var längesen.

Vilka är oddsen att man känner annonsören, och finns i hennes telefonbok. Sjukt små skulle jag säga. Tysken: Du som jobbar på Svenska spel, skulle du kunna räkna ut hur oddsen skulle kunna se ut. Så kan jag jämföra dem sedan med olika cancer och miljonvinstodds.

1 kommentar:

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Johan, min gode herre. Oddsen för detta är väldigt låga. Med tanke på att du verkar vara en oerhört trevlig och social herre så kan jag bara inbilla mig hor stor din telefonbok är. Du måste ha många bekanta och vänner.

Annars är det något som gått jävligt snett i världen.

Sådeså.

/klaus