tisdag 15 april 2008

Teknikstrul = omysigt

Nu - Desperate housewives, varma mackor, mysbyxor... Ja ni fattar...

Skön avkoppling efter mitt tröttsamma samtal med Comhem då digitalboxen krånglar. Känner för att skicka en säck latrin till dem. Sitta TJUGOTRE minuter i kö för att få till svar:

Han - Det är din scartkontakt som är trasig.
Jag- Nääe, det är det inte, den är hel.
Han - Jo, det låter så.
Jag - Määh, hälften av kanalerna funkar ju, då kan det ju inte vara fel på kabeln... då skulle ju ingen kanal funka.
Han - Jo, det är det råd jag kan ge dig... att byta kabel.
Jag - Så du menar att vi ska lägga på nu... att jag inte får någon hjälp.
Han - Ja, mer kan jag inte hjälpa dig med.
Jag - Och sen då?
Han - Tyvärr, allt pekar på det.
Jag - Jag har testat... det är INTE kabeln.

Och så fortsätter det.

Glömde säga att under de TJUGOTRE minuter som jag väntade upprepas en inställsam kvinnoröst i mitt öra:

- Efter du har fått hjälp stanna kvar i luren och svara på några enkla frågor hur vi kan förbättra vår kundservice.

Det är ju precis det man är sugen på efter TJUGOTREEEEE minuters väntan.

Så, det var skönt.... nu är det myskväll. Tack och hej!

6 kommentarer:

Louise sa...

Har precis sett dig i bakom kulisserna-inslaget. Kul å ses! :)

Wennberg sa...

Bakom kulisserna? Har jag inte själv sett?

Och var har du tagit vägen Louise... blogga nu!

Wennberg sa...

Ha, nu har jag sett det. Bra att du är uppmärksam Louise:)

Kaos-Anna sa...

Var? Var? jag vill också se!

Louise sa...

Ja du är allt söt. När är det bloggträff?! ;)

Anonym sa...

Just ja! Glömde meddela att du är med i ett "bakom kulisserna" inslag för Ö-vik på siten. Kolla in! Du ser bra ut och är glad.

Angående Comhem så har jag haft preciiiiis liknande samtal. Köpt ny sladd, fortfarande trubbel. Pust. suck....

Cami