söndag 15 juni 2008

Förutsägbar nyhetsfotografering


Det här är familjen Lindborg. De är besvikna på något, det ser man på bilden, på deras miner. Kanske är de trötta på samhället, på staten. Någon har behandlat dem orättvist. Kanske har de blivit av med något. Mest sannolikt är ändå att de tycker att samhället behandlat dem illa. Det brukar sådana här bilder berätta - Nu blir ni allt nyfikna va?

Bilden är från Aftonbladet. Fotografen led av idétorka. Han bad familjen Lindborg stå i en halcirkel och se besvikna ut.
- Se nu riktigt besvikna ut, så knäpper jag några bilder snett uppifrån, sa han säkert till dom.

Gissa vad familjen Lindborg är så trötta på

8 kommentarer:

Sebastian sa...

Kvinnlig inkontinens.

Godiva sa...

De borde haft en arm och ett pekfinger riktat mot problemet också.

Kaos-Anna sa...

...ett bygge kanske?
Ett störande bygge.

Figges Blogg sa...

Att de är så opassande feta?
Att de är beroende av fast food?
Att döttrarna bara dejtas av feeders?

Godiva sa...

Fy fan vilken dålig hållning de har också. Usch.

FinaTina sa...

Figge - ha ha ha! Roligt. Det skulle jag varit trött på om jag var dem.

Wennberg sa...

Anna: Du är sjukt nära
Figge: Jag önskar du hade rätt haha.
Godiva: Hållningen inte ok på någon.

Så här ligger det till. Och jag förstår besvikelsen.

- Familjen Lindborg skulle flytta hela sitt hus, då ramlade botten ut och allt totalförstördes.

Men fortsätt gärna gissa ändå... underhållande!

Kaos-Anna sa...

...man kanske inte ska flytta hus.
Det är dumt.
Botten kan ju trilla ur.