fredag 8 augusti 2008

Nu är den min!



Efter en sjukt ångestfylld budgivning rngde mäklaren upp mig.
- Grattis, du har blivit lägenhetsägare!

Jag hade fajtats mot min fiende i två och en halv dag, och han vägrade ge sig. Han höjde 10 000, jag höjde 25 000. Han höjde 10 000, jag höjde 25 000, och så höll det på. Jag blev oerhört frustrerad... vägrade ge mig. Men till slut satte jag in dödsstöten och han gav sig.

När jag kom in i lägenheten på visningen blev jag förälskad... ville ha... var tvungen att vinna budgivningshelvetet. Nu är den min. Jag har en balkong i sydvästläge. Jag kan äta frukost i morgonsolen. Jag kan grilla och dricka spritzers i kvällssolen.

Frågan är bara hur jag kommer att trivas i SoFo. Jag älskar ju hornstull.

19 kommentarer:

Wille sa...

Grattis! Ring när flytten är avklarad och det är dags för fest.

Hornstull kommer nog att sakna dig med. Fan, nu har jag nu nästan inga polare där längre. Men jag misstänker att det kommer att bli ett helvetes drag runt korsningen ringvägen/götgatan nu...

Lagerström sa...

I framtiden kommer du att blicka tillbaka på Hornstull som vore det en marginell parentes i ditt liv

Kaos-Anna sa...

Grattis!

Jag har bott på Gotlandsgatan.
Inte så långt ifrån alltså.
Det var bra.
Jag var nöjd.

Det är nära Nacka också.
Det är bra.
Nacka utrstålar en jävla massa bra energier:-) Du kommer må gott.

Anonym sa...

GRATTIS!
Trevligt att lägenheten är smakfull.

Akander sa...

Grattis!
Fan vad kul! Gata? Nummer? Inflytt?

Anonym sa...

Du kommer trivas suveränt. Ringvägen är den bästa vägen!

Anonym sa...

Roligt Johan! Grattis

Godiva sa...

Grattis!

Men det här "jag"? Har FinaTina fastnat i NY?

Wille sa...

Det har hänt lite grejer de senaste månaderna godiva. Jag nöjer mig med att inte säga mer än så...

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Johan, säg till när det är dags för inflyttningsfest.

/Tysken

Figges Blogg sa...

Bra köpt.

Peter Barlach sa...

Grattis!

Die Quelle sa...

Grattis!
Du kommer att trivas som fisken i vattnet

Anonym sa...

Tjoho!!!
Skit i Hornstull. Nu bor du ju i våra hoods. Mycket trevligt.
Ser fram emot att du flyttar hitåt.
kram
tesso

Godiva sa...

Aj, fanken nu kliver jag långsamt ur klaveret och det hörs nästan inget, va, väl.

Ingår stallplats och garage?

Anonym sa...

Jag är en sjukt trevlig gäst. Bjud in mig när som helst!

Wennberg sa...

Rosa - du är bjuden. Alla är bjudna... det vet ni.
Jonas - Behöver jag en cous cous-uggla på den där balkongen?
Godiva - Jag vet att jag har ett vindsförråd... det kommer jag kanske inte så långt med?

Angelica sa...

GRATTIS :-)

FinaTina sa...

Hornstull rockar skiten ur Ringvägen vilken dag som helst. Ledsen, men så är det.