måndag 25 augusti 2008

Mi casa

Om ett par dagar får jag nycklarna till nya lägenheten. Spännande, fylld av förväntan men samtidigt lite otäckt. Det konstiga med att köpa lägenhet i Stockholm är att allt går så fort. Jag hade varit inne i den under ca. 10 minuter, och på den tiden skulle jag bilda mig en uppfattning. Vill jag bo här? Hur kan jag möblera? Några snabba klassiska frågor till mäklaren. När är det stambytt? Hur ser föreningens ekonomi ut? Några avgiftshöjningar på gång?

Sedan ska du (om du vinner budgivningen) kasta upp ett par miljoner för objektet

Nu är det några veckor sedan jag köpte, och i ärlighetens namn har jag glömt av hur den ser ut. Vet dock att jag blev kär i den på plats. Det kommer alltså att bli otroligt spännande att sätta nycklarna i dörren på onsdag. Aha-upplevelserna kommer att hagla över mig. Sedan är det dags för en liten renovering. För tillfället är det en loftsäng. Jag vägrar sova i en loftsäng... avskyr loftsängar och våningssängar. Dessutom tror jag att jag hade slagit ihjäl mig vid något tillfälle. Jag ska platsbygga en säng med lite lådor och skåp under. Ett nytt kök ska jag också sätta in. Kan bara inte bestämma om det blir ett blanksvart eller blankvitt?

Blankvitt tror jag... resten i rostfritt.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Ser fram emot inflyttningsfesten.

Peter Barlach sa...

Ser fram emot inflyttningsfesten.

FinaTina sa...

ser fram emot inflyttningsfesten.

Wille sa...

Ser fram emot inflyttningsfesten.

Anonym sa...

ser fram emot inflyttningsfesten! behöver du hjälp med flytten får du säga till.

Figges Blogg sa...

Heliga guds moder, jag hoppas du läser detta i tid. -Blankvitt!

Anonym sa...

Gött. Grattis!
Jag hatar också loftsängar f.ö.

Hoppas du kommit över banan-traumat.

Godiva sa...

På tal om att kasta upp, hur gick det med biljardbollstävlingen?

Figges Blogg sa...

Flyttar du på fredag?
Isåfall blir vi flyttbukisar.

Anonym sa...

Ser fram emot inflyttningsfesten.

/J.O

FinaTina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
FinaTina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Tydligen är min humor lite för mörk för att passa in i det här hjärtliga sammanhanget. Lika bra att ta bort.

/nn

Wille sa...

Ja, vad som är humor o allvar framgår inte riktigt på internet alltid... Men jag skrattade. :)