onsdag 14 januari 2009

Jag har fått en sjukdom

Jag är sjuk... har för första gången drabbats av en modern åkomma. Jag har fått musaxel, en annan form av musarm. På framsidan av höger axel har en ond knuta bildats. Otroligt irriterande. Testade precis att manuvrera min mus med vänster arm i stället, för att läka, att hitta någon balans. Men det går ju fan inte. Fungerar ungefär som att klippa sig själv där bak med en spegel som man speglar i en spegel, ni vet. Pilen irrar runt som en tokig på skärmen. Knapparna sitter tvärtom. Hjärnan vill en sak, musen gör något annat. Varför är man högerhänt eller vänsterhänt? Jag vill vara dubbelhänt.
Kanske borde skaffa en sån där anordning som man blåser i för att förflytta markören, en sån som handikappade har... men jag vet inte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag kör vänstermus och högermus sedan ett år eller så. det var übersvårt i kanske tre dagar, sen lätt. och knutan mjukadss upp. kör på.

Anonym sa...

För ett par år sedan sålde jag ett tillbehör för just det där ändamålet. Jag har faktiskt några kvar som ligger och samlar damm i skåpet, du kan få köpa en för en billig peng. Du kan mejla mig på stellan at me punkt com i så fall.

Känns ruggigt krängigt att skriva sådär, men grunkan hjälpte faktiskt mig. Du kan läsa här om du vill veta mer.